W związku z ponownym otwarciem granic Polski oraz uruchomieniem połączeń lotniczych do Grecji, wznawiamy organizację imprez turystycznych już od lipca! Zapoznaj się z zaleceniami na lato 2020 i ciesz bezpiecznymi wakacjami!

NA LOTNISKU I W SAMOLOCIE

Główny Inspektorat Sanitarny we współpracy z Urzędem Lotnictwa Cywilnego przygotował na podstawie wytycznych Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego zalecenia dotyczące bezpieczeństwa na lotniskach i na pokładzie samolotów, mające zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2. Wszystko po to, żebyś podczas podróży miał pewność, że dołożono pełni starań dla Twojego komfortu podróży.

  • Zakryj usta i nos. Zmień maseczkę co 4 godziny.
  • Zachowaj 1,5-metrowy dystans (nie dotyczy osób podróżujących razem).
  • Dezynfekuj ręce ogólnodostępnymi środkami.
  • Płać bezgotówkowo.
  • Co najmniej 24 godziny przed wjazdem do Grecji wypełnij formularz PLF (Passenger Locator Form), znajdujący się na stronie: travel.gov.gr/#/form Formularz jest w języku angielskim, dlatego udostępniamy instrukcję wypełnienia formularza: bit.ly/grecos-plf
    Sprawdź adres swojego hotelu (jest wymagany w formularzu): www.grecos.pl/adresy
    Po wypełnieniu formularza na Twoją skrzynkę e-mailową zostanie wysłane potwierdzenie wypełnienia formularza, a po zweryfikowaniu Twoich danych - wypełniony formularz z unikalnym QR kodem, który musisz okazać na lotnisku docelowym w formie elektronicznej (w telefonie) lub wydrukowany.
    Jest to warunek konieczny, aby wejść na pokład samolotu.
    Uwaga: Zaleca się, aby każdy członek rodziny miał swój własny QR kod. Wymagane jest natomiast, aby każdy podróżny dodał w swoim formularzu podróżujących z nim członków rodziny oraz niespokrewnionych towarzyszy podróży.
  • Wypełnij i wydrukuj:
    1. kartę lokalizacyjną na lot powrotny z Grecji: POBIERZ TUTAJ
    2. deklarację zdrowia w liniach lotniczych Enter Air: POBIERZ TUTAJ
    3. deklarację zdrowia w liniach lotniczych Smartwings: POBIERZ TUTAJ
    4. w liniach lotniczych BUZZ (ex. Ryan Air Sun) deklaracja ustna.
    Sprawdź tutaj, jaką linią polecisz na wakacje.
  • Zmierz temperaturę przed wyjściem z domu.
  • Nie ustawiaj się w kolejce przed bramką. Stosuj się do poleceń załogi.
  • Ponadto:

  • W terminalach mogą przebywać tylko pasażerowie, członkowie załóg linii lotniczych i pracownicy lotniska. Osoby towarzyszące mogą wejść do terminala tylko, jeśli to konieczne, np. w przypadku opieki nad osobą niepełnosprawną.
  • Obsługa może zmierzyć Ci temperaturę przed wejściem do terminala. Lotnisko ma prawo odmówić wpuszczenia osoby z temperaturą powyżej 38 stopni.
  • Zamknięto palarnie i place zabaw dla dzieci.
  • Zajmij miejsce zgodnie z wytycznymi załogi. Rodziny i osoby podróżujące razem mogą siedzieć obok siebie.
  • Unikaj przemieszczania się po samolocie.
  • Wypełnij kartę lokalizacyjną z danymi: imię i nazwisko, numer miejsca, na którym siedziałeś oraz dane kontaktowe.
  • Ponadto:

  • Na pokładach samolotów stosuje się filtry HEPA, mające polepszyć jakość powietrza.
  • Wnętrze samolotu jest dodatkowo dezynfekowane.
  • Ograniczono serwis pokładowy. Wprowadzono możliwość sprzedaży tylko zapakowanego jedzenia.
  • Opuść terminal jak najszybciej po otrzymaniu bagażu.
  • Ponadto:

  • Obsługa lotniska docelowego ponownie może zmierzyć temperaturę wybranym pasażerom.
  • W terminalu mogą przebywać tylko pasażerowie, członkowie załóg linii lotniczych i pracownicy lotniska. Osoby witające będą miały swoje stanowiska na zewnątrz terminala.
  • Wybiórczo będą przeprowadzane testy na obecność wirusa SARS-CoV-2, a w przypadku pozytywnego wyniku obowiązywać będzie 14-dniowa kwarantanna. Po wykonaniu testu pasażer udaje się do swojego hotelu. Dopiero po opublikowaniu wyniku testu podejmowane są ewentualne działania mające na celu zminimalizowanie ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2.
  • W przypadku, gdy pasażer przedstawi obsłudze lotniska negatywny wynik testu na COVID-19 wykonanego na 72 godziny przed podróżą, nie będzie testowany podczas ewentualnej kontroli na lotnisku docelowym.

HOTELE I ZWIEDZANIE GRECJI

Grecki Rząd przygotował zalecenia dotyczące bezpieczeństwa w hotelach, podczas transferów i wycieczek fakultatywnych, mające zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2. Stosując się do nich zwiększasz bezpieczeństwo swoje i innych podróżnych, dzięki czemu masz możliwość spędzić beztroskie wakacje.

  • Zakryj usta i nos w przestrzeniach wspólnych: recepcja, lobby, autokary/autobusy, restauracje, sklepy, taksówki, szpitale, przychodnie, centra Spa, supermarkety, banki, salony fryzjerskie, piekarnie etc. Nieprzestrzeganie tego przepisu grozi mandatem w wysokości 150 euro.
  • Zachowaj 2-metrowy dystans (nie dotyczy osób podróżujących razem).
  • Dezynfekuj ręce ogólnodostępnymi środkami.
  • Płać bezgotówkowo.
  • Ponadto:

  • W przypadku wykrycia u turysty wirusa SARS-CoV-2 podczas wakacji w Grecji, testy na jego obecność, pobyt w szpitalu i/lub w hotelu na kwarantannie odbywa się na koszt państwa greckiego, wystarczy okazać dowód osobisty lub paszport. Zachęcamy jednak, aby dodatkowo wyrobić darmową kartę EKUZ.
    Podstawowy Pakiet Ubezpieczenia, który posiada każdy Klient, jadący na wakacje z Grecosem, nie pokrywa kosztów leczenia Covid-19 oraz związanych z zakupem biletu powrotnego w przypadku Covid-19. W naszej ofercie posiadamy również Pakiet Ubezpieczenia Optymalny lub VIP, w których koszty leczenia oraz koszty transportu do Polski (do określonej kwoty w zależności od Pakietu) pokryte są przez Towarzystwo Ubezpieczeń EUROPA S.A.
  • Wnętrze autokaru jest dezynfekowane po każdym transferze.
  • Dozwolona liczba pasażerów w autokarze to 65% jego wypełnienia.
  • Auto jest czyszczone i dezynfekowane po każdym kliencie.
  • Dozwolona liczba pasażerów w samochodzie:
    • pojazdy 5-osobowe – max. 4 osoby (w tym kierowca)
    • pojazdy 7-osobowe – max. 4 osoby (w tym kierowca)
    • pojazdy 9-osobowe – max. 6 osób (w tym kierowca)
  • Rodziny mogą podróżować razem. Dorośli członkowie rodziny muszą okazać dokument potwierdzający, że są rodziną.
  • W celu dezynfekcji, czyszczenia i wentylacji pokoi wydłużono czas wymeldowania i zameldowania (wymeldowanie do 11.00 i zameldowanie od 15.00).
  • Wstęp do pokojów mają tylko osoby będące gośćmi hotelowymi oraz obsługa hotelu.
  • Jedzenie z bufetu w ramach all inclusive nakładane jest przez obsługę restauracji.
  • Obowiązuje 2-metrowy dystans pomiędzy osobami, stolikami i siedzeniami.
  • Siedzenia i stoły dezynfekowane są po każdym kliencie.
  • Obowiązuje 3-metrowy dystans pomiędzy siedzeniami należącymi do różnych parasoli.
  • Siedzenia i stoliki dezynfekowane są po każdym kliencie.
  • Wyłączono z użytku kryte baseny.
  • W zbiorniku wodnym na świeżym powietrzu może znajdować się w danym momencie jedna osoba na 2,5 m2 powierzchni wody.
  • Woda chlorowana jest zgodnie z ustanowionym prawem. Ponadto zbiorniki wodne są regularnie czyszczone i dezynfekowane.
  • Powyższe zasady dotyczą także funkcjonowania aquaparków hotelowych.
  • Animacje Grecosa dla dorosłych i nastolatków w Klubach OPA! Grecos odbywają się tylko na świeżym powietrzu z zachowaniem dystansu pomiędzy uczestnikami i zasad obowiązujących w basenach (jedna osoba na 2,5 m2 powierzchni wody). Akcesoria do sportów i zabaw są dezynfekowane po każdej turze zajęć.
  • Animacje dla dzieci w ramach Klubów Delfinki odbywają się głównie na świeżym powietrzu – w pomieszczeniach tylko w przypadku niewielkich grup (w zależności od wielkości mini klubu), z zachowaniem odległości pomiędzy dziećmi i zaleceń sanitarnych. Akcesoria do zabaw dezynfekowane są po każdej turze zajęć.
  • Jeśli możesz, ogranicz korzystanie z wind. Dezynfekuj ręce przy wejściu i wyjściu.
  • Ponadto:

  • Spotkanie informacyjne i dyżury rezydenta odbywają się z zachowaniem zaleceń sanitarnych (maseczki oraz 2-metrowy dystans).
  • Informacje o funkcjonowaniu infrastruktury (stref Spa i medycznych, sklepów, stref zabaw dla dzieci, sal konferencyjnych, kinowych, siłowni i innych) poszczególnych hoteli dostępne są na stronach hotelowych na GRECOS.PL

GWARANCJA BEZPIECZNYCH WAKACJI

Jesteśmy wiodącym organizatorem wakacyjnych wyjazdów polskich turystów do Grecji. Na nasz sukces pracuje zespół profesjonalistów, dla których Grecja to nie tylko turystyczna destynacja, ale przede wszystkim pasja. Od 16 sezonów organizujemy wakacje dla ponad miliona Polaków. Sprawdź, w jaki sposób dbamy o Twoje bezpieczeństwo na Wielkich Greckich Wakacjach.

Gwarancja ubezpieczeniowa Grecosa

Dbając o zaufanie Klientów i chroniąc ich wypoczynek, firma Grecos Holiday uzyskała kwotę gwarancji ubezpieczeniowej na sezon 2020 aż 70 000 000 zł.

Nowa gwarancja została wystawiona przez Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A. i obejmuje wszystkich Klientów, którzy skorzystają z oferty Grecos Holiday między 17 września 2019 a 16 września 2020.

Suma gwarancyjna służy do pokrycia m.in. kosztów powrotu klientów do kraju i zwrotu wpłat za niezrealizowane usługi w sytuacji, gdy organizator nie jest w stanie ich zapewnić.

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny został stworzony ze składek touroperatorów. Zgromadzone w ten sposób środki mają służyć zaspokojeniu praw klientów poszkodowanych w wyniku ogłoszenia przez danego touroperatora niewypłacalności, np. powrotu do kraju, zwrotu wpłat za niezrealizowane lub częściowo zrealizowane usługi. Środki zebrane na koncie TFG uruchamiane są, gdy środki z gwarancji ubezpieczeniowej okazują się niewystarczające.

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny zabezpiecza również 100% wpłaty na voucherach wakacyjnych wybieranych przez klientów jako rozliczenie kwoty wpłaconej na rezerwacje objęte anulacją.

Ubezpieczenie w cenie imprezy turystycznej

W cenie imprezy masz zagwarantowane ubezpieczenie w wariancie PODSTAWOWYM Towarzystwa Ubezpieczeń Europa S.A. (Nr Polisy: GRZ/9/2014). Ubezpieczenie to obejmuje pokrycie kosztów leczenia, ratownictwa i transportu do sumy 9.500 EUR, w tym kosztów ratownictwa do 5.000 EUR, wypłatę świadczenia za nieszczęśliwy wypadek do kwoty 1.000 EUR, ochronę bagażu podróżnego do sumy 100 EUR.

W trosce o bezpieczeństwo klientów rekomendujemy zakup wyższego wariantu ubezpieczenia, tj. OPTYMALNEGO lub VIP, które w sezonie 2020 pokrywa również leczenie COVID-19. Wyższe kwoty świadczeń w przypadku niespodziewanej choroby, wypadku lub skradzionego bagażu, dodatkowa ochrona OC oraz ochrona w zakresie chorób przewlekłych i szkód powstałych pod wpływem alkoholu zapewnią udane i komfortowe wakacje.

CHCESZ OTRZYMAĆ OFERTĘ NA WAKACJE 2020?

Skontaktuj się z Twoim wakacyjnym konsultantem lub wypełnij formularz.

Wypełnij formularz

Gwarancja bezpiecznych wakacji

z Grecos

O nas
16
SEZONÓW
bezpiecznych
wakacji
PONAD
MILION
zadowolonych
Klientów
BLISKO
250
HOTELI
w ofercie
70 MLN PLN
sumy gwarancyjnej
wakacji